Provridning.

Idag (torsdag) va de en tjej här som skulle provrida bilbo. Hur de gick? Jadu, hon tyckte han va för liten?! Asså, skånebor. 
Jag tror hon tyckte illa om hans svankrygg men vafasen, han har ALDRIG haft något problem med den så jag vette fan va de va. Men men, hitta en som ev kommer och köper devito ist, super bra! Fast nu låter de som alla hästar ska bort... Så är de inte ;) 
Devito sälj för tiden vi vill ge han finns inte, vi vill kunna utbilda han inom NH/trickräning med de känns långt borta när man inte riktigt orkar att ställa sig och försöka jobba med han när man varit iväg hela dagen och ståt i en verkstad. Vill att han ska få den tid och uppmärksamhet han behöver, därför säljer vi han med ett brustet hjärta då han är vårat lilla charmtroll! ❤
Bilbo säljer vi då emma vill ha storhäst, hon känner att bilbo är för liten då hon är rätt lång. Hon vill oxå kunna ut och tävla vilket hon inte kan med bilbo lägre då vi känner att han inte orkar detta mer. Så de är med gråten i halsen vi beslutat detta med både bilbo och devito. Tråkigt, men ibland måste man sjävl inse att man kan inte alltid ha/få de som man vill! 
Men iaf, träna lite med åke idag oxå! Han gick så ducktigt in i en gämn rytmisk och kort galopp idag så jag blev nästa chockad! Han är så duktig nu så blir aldeles tokig av lycka! :D 
Får hoppas de håller i sig nu ba men tror inte att de kommer göra de ;) haha! 
Men håller tummarna! :D 




Nu ska jag sova, skrivkramp i tummarna ! Godnatt alla underbara läsare! ❤❤❤


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0